Inte så cool.

SAKER JAG HAR LÄRT MIG IDAG:

- På Midgårdsskolan har dom ingen koll på någonting och man blir skickad runt runt till olika personer innan man hamnar hos sin lärare igen. mycket skumt.

- Musikeleverna ockuperar alla ensemble rum så vi inte får repa.

- Man kan övertrassera sitt konto även fast man bara har 1 krona kvar.

- Att sitta på folketshus kan vara rätt trevligt med rätt sällskap.

- När 4 personer är borta från jobbet kan det bli lite kaos om när man ska få ta rast osv.

- När man jobbar 16-21 så blir det lätt så att kvällen är förstörd (om man inte har körkort dvs)

- Dom på mitt jobb måste hata mig som satt mig att jobba på min 18 års dag!

- Jag förstår inte ett ord av danska. När danskar ringer till mig på jobbet sitter jag som ett frågetecken och lägger in passande kommentarer innan dom säger "tack så mkt, hejdå"

- Jag jobbar på Beatrice födelsedag. (inte så kul, men den och min födelsedag MÅSTE bytas bort)

- Jag har oerhört tur ibland när det gäller bussar. Speciellt imorse. Helt galet.

- Det är rätt bra att jobba på fredagar. För då bjuds det på fika. Och idag bjöds det på Kladdkaka och kakor! Mums!

- MITT JOBB ÄR VÄLDIGT UTTRÅKANDE!!!
(förutom då jag får samtal från engelsmän.. det är cooolt)


2 kommentarer

johanna

men nej, du kan väl inte måsta jobba när du fyller arton? varför gör de schemana så långt i förväg?

Datum: 2007-10-12 Tid: 18:40:46
Blogg: http://ilky.blogg.se
Petter

Du borde väll kunna jobba då, du behöver ju pengarna å vadå 18 är väll inte så speciellt?

Datum: 2007-10-13 Tid: 09:41:21



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emelie Westin, 21, bor i Greenfield, England med min pojkvän sedan dryga 2 år tillbaka. Jobbar på fabrik, men funderar på att studera. Umgås med vännerna, går på puben, lyssnar på musik, myser med pojkvännen, läser alldeles för mycket och älskar mina tv-serier. Här får ni läsa om min vardag på landsbygden i England.

RSS 2.0 RSS 2.0