Hemavan

image68

I lördags åkte vi (det här gänget) upp till hemavan för att fira nyår. vi anlände runt 12.30 då vi började packa upp och förtära alkohol. Upptäckte att Soffan hade stuga just nedanför oss så hon kom upp en sväng och jag fick krama det lilla födelsedagsbarnet. Vi gjorde oss alla iordning, körde limbo och gick sedan ner på Stockstugan där Riff Raff Ruff skulle spela. Vägen dit var jobbig.. jag ramlade sådär 3-5 gånger pga att mina skor inte riktigt är gjorda för halka.På stockstugan var det iallafall hur kul som helst. Vart lite dålig där ett tag, men det vart bättre. Skämde ut mig för polisen och så.. Drog till Högfjällshotellet med Bo, Björn och Daniel där vi gick på klubben. Sjukt roligt.. Folk försökte få av oss tröjorna för att vi skulle dansa på scenen med dom. Jag klädde inte av mig, men det gjorde Bosse och Daniel! :P Jag fick stå där med kläderna på om jag ville, dom gillade mig. Sov i husvagnen den kvällen för att jag inte orkade gå hem och förmodligen aldrig hade hittat heller. Vaknar upp klockan 5 på morgonen av att jag håller på att frysa ihjäl. Vi upptäcker att batteriet är urladdat och att det är 5 grader i husvagnen. PANIK. Daniel började ta farväl men Björn kirrade biffen då han gick och stal sladden från husvagnen bredvid så vi kunde ladda vårat batteri.. Efter många om och men gick det iallafall att leva igen.

På söndagmorgon kom Billy och Robert och hämtade upp mig i Husvagnen. Vi gick till Hotellet och mötte upp dom andra och hämtade ut våra biljetter till Buffén på nyårsafton. Vägen hem var en plåga eftersom att jag fortfarande hade på mig mina förbannade skor. Det var läskigt när det stupade nerför och jag skulle försöka ta mig ner levande. Det gick iallafall efter att ha hängt på både Robert och Billy nerför backarna. Vi käkade middag i stugan och åkte sedan ut på en liten turné till en massa stugor och hälsade på. Hängde lite utanför stockstugan, i husvagnen och sen utanför hotellet. Som tur var så va Cissi nykter, så vi slapp gå! Väl hemma i stugan blev det att se på porrfilm och äta köttbullar.. (jag vet att det låter konstigt.. men det var hur kul som helst. oj vad vi skrattade)

På Måndagen såg vi på sjukt många scrubs avsnitt, sen åkte vi och badade. Jag badade dock inte utan solade istället, bastade ångbastu och vanlig bastu. Sen åkte vi tillbaka till stugan och började göra oss i ordning. Tog en massa kort och tog sedan taxi till hotellet. Där vart det buffé för hela slanten. Dock hade man missuppfattat allt och åt sig mätt på förrätten så man knappt kunde äta någon varmrätt.. (efterrätten fick ta sig i stjärten för den gick inte ner). Billy skålade för det gågna 2006 (HAHA sjukt kul) och alla i salen skålade med oss.. Sen drog vi ner på klubben där jag tappade bort de flesta jag kände, dansade mig svettig på scenen med pojkarna och träffade gamla vänner och nya vänner. trängde mig ut till rökområdet på 12 slaget och skrek med en massa okända personer innan jag hittade Robert och Billy. Kramar, skrik och grejor och sen gick vi in igen och fortsatte festandet. Gick med Robert Farmarn Björn Danne och Bosse till en efterfest som inte var så hemskt mycket att hänga i julgranen (käkade sourcream and onion chips dippade i glass :S) Ringde samtal till England som inte gick så bra. haha. Sen drog vi till Husvagnen igen där vi såg på Mac Gyver och jag somnade. Klockan 8 vaknar jag av att jag fryser igen (jag tänker aldrig mer sova i en husvagn). Åkte buss från högfjällshotellet ner till Sibylla klockan halv 10 och traskade hem. Hela dagen spenderades framför tvn och scrubs. Sen käkade vi, städade stugan och så började resan hem.. (som tog runt 6 h.. nådigt less).

Nu är jag iallafall hemma och är dyngförkyld.. så det blir inget jobb för mig.
Jag har ont överallt och hela min kropp är täckt av blåmärken. Men det var helt klart värt det. För trots vissa störningsmoment så har jag haft en riktigt riktigt bra "helg".

här kommer lite smått och gott från helgen.


1 kommentarer

johanna

självklart lämnade jag en kommentar ;)

Datum: 2008-01-02 Tid: 23:20:26
Blogg: http://ilky.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emelie Westin, 21, bor i Greenfield, England med min pojkvän sedan dryga 2 år tillbaka. Jobbar på fabrik, men funderar på att studera. Umgås med vännerna, går på puben, lyssnar på musik, myser med pojkvännen, läser alldeles för mycket och älskar mina tv-serier. Här får ni läsa om min vardag på landsbygden i England.

RSS 2.0 RSS 2.0