en bra dag

Idag har varit en bra dag.. jag vet inte varför.. men jag har varit på strålande humör hela dagen! Införskaffade även en typ klänning eller vad det nu är för något. Den är fin.. men jag känner mig lite för hipp.. jaja, jag vänjer mig nog..

Wilf frågade btw sin mamma idag om jag fick bo där i 9 dagar.
wilf: oh mum emelie from sweden is coming for 9 days. is that ok?
mrs shaw: WHAT?!
wilf föklarar lite och hon verkar lycklig och drar till med en svensk dialekt (som jag är nyfiken på hur den lät)
mrs shaw:
how does emelie from sweden off the interner look like? let me guess.. tall, long blonde hair, very pretty?
wilf: good guess :]
lovely! nu är det iaf säkert att jag får bo där. skönt :)

Ringde även flygbolaget för att kolla upp tiderna.
"Unfortunately we can not take your call in Swedish, please hold and you'll get to take it in english."
jag fick panik och la på.


nu lite tidsfördriv stulet av min käre vän MALVIN

Har du:
Folköl i kylen?
jag tror inte det nej.
Några husdjur? en katt.
Någon favorit rätt? som vanligt kotletter i kolasås.
Några framtidsplaner?
ENGLAND
Någon sjukdom? förkylning?
Gymkort? Jag hade
En homosexuell kompis? Jag hade
Någon favorit låt? . många
Duschat idag? nej.
Någon kompis som snarkar? haha ja
Någon vän som spelar i ett band? ja.. jag själv bla
Några mvgn? MUSIK
Något beroende?. nikotin typ och cola light
Fikat idag? nej
Något favoritmärke? jag gillar cheapmonday
Nagellack? nej
Någon vän som bor i ett annat land? jag har mina britter :) :)

Vem:
Avskyr du mest just nu?
jag vet inte.
Stör du dig mest på? Ingen speciell tror jag
Lagar mat? mamma
Städar? jag.. vilket är typ aldrig

Vilken:
Tidning läser du?
ingen.
Buss åker du oftast? till och från skolan.. linje 12.
Frisyr har du? ingen förtillfället
Dag fyller du år? 1 december
Årstid föredrar du? Vår & sommar.
Stad är du uppvuxen i?
Umeå

Vad:
Gör du nu?
har tråkigt
Vill du arbeta med när du blir stor? Ingen aning :O .
Har du på dig just nu?. tights och min kjolklänning. + underkläder såklart
Har du för smink idag? foundation och mascara.
Äger du för skor? converse, 2 vans, ett par röda tygskor och ett par svarta.
Läser du för bok? ingen förtillfället
Ska du göra nu? sova kanske?


1 kommentarer

Magda

Ja visst är det läskigt att prata engelska i tele! :O

Datum: 2008-03-12 Tid: 14:33:35
Blogg: http://magie.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emelie Westin, 21, bor i Greenfield, England med min pojkvän sedan dryga 2 år tillbaka. Jobbar på fabrik, men funderar på att studera. Umgås med vännerna, går på puben, lyssnar på musik, myser med pojkvännen, läser alldeles för mycket och älskar mina tv-serier. Här får ni läsa om min vardag på landsbygden i England.

RSS 2.0 RSS 2.0