Daddy's little earner


Den har boken laste jag nu innan jag borjade med Harry Potter. En valdigt gripande och bra bok som jag verkligen rekommenderar. Vet inte om den finns oversatt pa svenska, men las den anda tycker jag.

Boken handlar om Maria Landon (en verklig historia) och om hur hon som liten blir utsatt for overgrepp och misshandel av sin far. Hur han manipulerar manniskor och far Marias mamma att bli prostituerad for att betala for hans ol-vanor. Nar Maria ar dryga 13 gor han henne till prostituerad ocksa. En grymt grymt bra bok men grymt tragiskt ocksa. Paminner lite om pojken som kallades det.

Las den!


2 kommentarer

fia

hoppas det finns på svenska för det är precis sånnahär böcker jag älskar att läsa!

Datum: 2008-11-11 Tid: 11:22:15
fia

den*

Datum: 2008-11-11 Tid: 11:22:43



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emelie Westin, 21, bor i Greenfield, England med min pojkvän sedan dryga 2 år tillbaka. Jobbar på fabrik, men funderar på att studera. Umgås med vännerna, går på puben, lyssnar på musik, myser med pojkvännen, läser alldeles för mycket och älskar mina tv-serier. Här får ni läsa om min vardag på landsbygden i England.

RSS 2.0 RSS 2.0