The boy in the striped pyjamas & RocknRolla



Satt och tittade på amazon.co.uk för att hitta lite inspiration till vilka böcker jag vill läsa.. Hittade två faktiskt;
The boy in the striped pyjamas och män som hatar kvinnor, men som heter "The woman with the dragon tatto" här i england av stieg larsson. Ska köpa dom imorgon. är väldigt taggad på den första boken som handlar om hitlers tid.. en pojke flyttar med sin familj från berlin ut i skogen. Pojken som är 8 går på upptäcksfärd och hittar en pojke bakom ett stängsel i en randig pyjamas och dom blir vänner. Det visar sig att pojken är fånge i Auswich (hur fan man nu stavar det) och den andra pojkens far jobber som vakt där. Ja, den låter iaf bra och den finns på film också tydligen som jag måste se.

Iallafall. tittade runt på amazon för att jag ville hitta stieg larssons bok på svenska,  men hittade istället svenska för nybörjare som ska inhandlas till wilf och carol.. wilf vill lära sig för att han vill kunna förstå mer då han hälsar på i sverige osv, och carol vill lära sig för att imponera på mamma då hon kommer och hälsar på i sommar.. det kan bli spännande :)

Jaja, vi såg just RocknRolla som var väldigt bra :) brittisk film om droger, våld och ja.. massor. väldigt lik snatch vilket är en sjukt bra film. så jag rekommenderar den verkligen :)

NU ska jag däremot sova. Klarar knappt att hålla mina ögon öppna längre.
jag ser nu att det här inlägget förmodligen blev alldeles för långt och alldeles för tråkigt. skyller på att jag knappt vet vad jag håller på med. haha
vi hörs


4 kommentarer

mamma

Män som hatar kvinnor är jätte bra, och filmen åxå, va kul att hon ska lära sig svenska ser verkligen fram emot detta älskar dej puss puss

Datum: 2009-05-10 Tid: 08:53:36
fia

pojken i randig pyjamas är jättebra! (filmen iaf!)

och tack för tipset om rocknrolla, ska nog se den ikväll :)

Datum: 2009-05-10 Tid: 12:06:43
Blogg: http://fiaanderssons.blogg.se/
Johanna WP

Läser "Män som hatar kvinnor" just nu faktiskt. Lite segläst i början, men nu börjar den bli riktigt spännande (precis som filmen)!

Datum: 2009-05-10 Tid: 12:21:53
Blogg: http://ilky.blogg.se/
mamma

Alla tre böckerna av stieg är jätte braá men 2:an är bäst, tycker jag iaf pusss

Datum: 2009-05-10 Tid: 12:35:31



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emelie Westin, 21, bor i Greenfield, England med min pojkvän sedan dryga 2 år tillbaka. Jobbar på fabrik, men funderar på att studera. Umgås med vännerna, går på puben, lyssnar på musik, myser med pojkvännen, läser alldeles för mycket och älskar mina tv-serier. Här får ni läsa om min vardag på landsbygden i England.

RSS 2.0 RSS 2.0