Stackars blogg

Min stackars blogg har inte fått mycket uppmärksamhet från mig den senaste tiden. Skyller på att:
1. Kände inte för att blogga då jag var hemma.
2. Kunde inte blogga i Frankrike
3. Glömde som bort det lite när jag kom tillbaka hit.

Men nu ska jag försöka återuppliva den lite.

Så vad har hänt? Jo, jag var hemma i 2 veckor vilket var underbart. Men under de 2 veckorna jag var hemma började jag komma tillbaka lite i rutinerna hemma och det var hemskt att behöva åka igen då jag blivit van vid att vara hemma och prata svenska hela tiden haha.

Frankrike var hur bra som helst. Varmt och soligt. Vacker landsbygd och underbart vin och champagne. Ungefär så kan man väl kanske summera våran resa. Det blev mycket dagsutflykter, mycket vindrickande, slöandes vid poolen och en liten tur runt champagne tunnlarna. Sen såklart hade vi ju Paris också som jag blev helt förälskad i. Jag och WIlf vill dit igen, en långhelg eller så. Räcker definitivt inte med bara 1 dag haha.

Sen var det hem till England och tillbaka till jobbet. Första veckan gick superbra. Alla kom överens på jobbet och vi hade det trevligt. Andra veckan sög fullständigt då alla kom tillbaka till sina rätta jag och jag bara villa därifrån.

Ansökte om nytt jobb men har inte fått svar än.. Men jag måste nog stanna där då jag nu har ansökt för att studera Komvux på distans. Och känns bra att göra det då jag vet vilka tider jag jobbar och inte jobbar. Så man kan organisera pluggandet lite mer.

Nu håller vi på att organisera våran sverigetrip i Oktober. Har däremot uppstått ett litet problem då Wilf ska på studieresa någonstans i Europa den 31a oktober med universitetet. Och vi kommer tillbaka till Manchester den 1a november. Så han försöker fixa så att han kanske kan flyga ner en dag senare direkt från Sverige. Vi får helt enkelt se hur det går. För missar han den måste han åka på en själv i England istället.. och jag hade nog gärna åkt någon annanstans i Europa om jag fått chansen. Så vi får se hur det går.

Jobbar och sliter gör jag iaf. Min rygg har pajat, så jag har ont mest hela tiden.. Carol ska försöka fixa så jag kan få en ryggmassage. Hoppas det går vägen. Måste dock jobba 12 h på Måndag och 12 h på Onsdag för att ha råd med helgen som kommer, vilket suger.. för jag hade gärna tagit det lite lugnt och låtit den vila.

Vad som händer i helgen kan jag berätta för er imorgon och sen kan jag lägga upp lite bilder från min resa. Även fast dom flesta säkert sett dom på Facebook redan.

Jaja, det var allt.
Vi hörs sen.
Pusshej


1 kommentarer

mamma

tack snälla för uppdateringen :) puss älskar dig

Datum: 2010-08-22 Tid: 21:36:32



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emelie Westin, 21, bor i Greenfield, England med min pojkvän sedan dryga 2 år tillbaka. Jobbar på fabrik, men funderar på att studera. Umgås med vännerna, går på puben, lyssnar på musik, myser med pojkvännen, läser alldeles för mycket och älskar mina tv-serier. Här får ni läsa om min vardag på landsbygden i England.

RSS 2.0 RSS 2.0