Javla skitjobb

Right, da var det helg igen. Och som jag langtat! Det har varit ett helvette pa jobbet. Folk har borjat gnalla over att vissa far lattare jobb an andra.. Till exempel som jag. Jag blev skickad till Ipes maskin, dar man i stort sett sitter pa en stol, vantar pa att en hink ska fyllas med vad vi gor och sen satta pa lock pa hinken och stalla dit en ny. Jag blev dit skickad. Jag bad inte om att fa vara dar for jag tycker det ar sa javla trakigt att bara sitta rakt upp och ner och vanta pa att en satans hink ska fyllas. Men nej, da sager dom att jag ar lat och far dom lattaste jobbet. Gnaller bakom ryggen pa mig osv. Sen skulle vi over pa vatservetter och maskinen gick sonder. Sa vi fick sitta ner typ hela skiftet och vanta pa att den skulle bli fixad igen. Ja men da gar tydligen maskinerna sonder enbart da vissa personer ar dar (som jag).. sa nu forstor jag alltsa maskiner ocksa for att jag ar lat. Jo men precis. Och sen sitter dom och gnaller i fikarummet och sager att jag har haft en latt dag.. och jag blir less och sager:

"Ye, Ive been sat down on my fat lazy arse all day long. Do you have a problem with that?" och da blir dom saklart tysta.

Var tvungen att ringa mamma efter jobbet for jag var sa forbannad och behovde lugna ner mig. Vilka tror dom att dom ar? URS!

Inte nog med det.. Men nar hjulen med servetterna tog slut och dom behovde slanga pa nya.. Sa valde dom saklart killar att gora det. jag skulle garna ha gjort det da det ar tyst och lugnt runt den maskinen. (Den ar i en annan byggnad) sa man slipper lyssna pa ljudet av airfreshener maskinen and what not. Men ack nej. Tjejer duger tydligen inte, aven fast jag gjort det flera ganger.

Richard :"Girls aren't aloud to lift more than 20 kilos"
Jag: "Well, thats weird.. cos on the airfreshener machine i have to carry 25 kilo gelbags? But thats ok or what?"

javla sexister.. ja som ni kanske markt borjar jag bli riktigt less pa mitt jobb och mina jobbarkompisar.......


2 kommentarer

mamma

Dom är dumma i huvet.... det är bara så ;) skit i dom och gör som vi sa... :) puss puss love

Datum: 2010-01-16 Tid: 12:23:31
fia

'urs' :)

Datum: 2010-01-17 Tid: 12:24:50
Blogg: http://fiaanderssons.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emelie Westin, 21, bor i Greenfield, England med min pojkvän sedan dryga 2 år tillbaka. Jobbar på fabrik, men funderar på att studera. Umgås med vännerna, går på puben, lyssnar på musik, myser med pojkvännen, läser alldeles för mycket och älskar mina tv-serier. Här får ni läsa om min vardag på landsbygden i England.

RSS 2.0 RSS 2.0