Beerwalk

Tankte bara beratta lite snabbt vad Beerwalk egentligen ar. Det ar ett event som organiseras varje ar i samband med whitfriday. Man anmaler sig till beerwalk, gar i lag som klar ut sig till massvis av olika saker. Man gar runt med en hink som askadarna far lamna pengar i och alla samlar ihop till en valgorenhet som star en narmast om hjartat.

Man far aven armand med 10 avtagbara flikar.. Varje gang man hamnar pa ett "pitstop" (enpub) Tar dom en flik och ger dig en burk ol. och sa haller det pa i 1,5 mil och runt 10 pubar. Man gar genom 5 byar i Saddleworth.. Greenfield, Uppermill, Dobcross, Delph och Diggle..

Jakligt kul och smart event da det ar sjukt manga som klar ut sig och samlar ihop pengar.
Det kostar runt £25 att anmala sig, men vi bestamde oss for att ga "unofficially". Vi anmalde oss alltsa inte utan gick bara och kopte med oss eget dricka.

Om ni har chansen, sa tycker jag ni ska komma hit och ga det nagongang. Synd bara att det alltid verkar regna under den helgen haha.


0 kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emelie Westin, 21, bor i Greenfield, England med min pojkvän sedan dryga 2 år tillbaka. Jobbar på fabrik, men funderar på att studera. Umgås med vännerna, går på puben, lyssnar på musik, myser med pojkvännen, läser alldeles för mycket och älskar mina tv-serier. Här får ni läsa om min vardag på landsbygden i England.

RSS 2.0 RSS 2.0