Dag 06 - min dag

07.55 - Vaknade upp efter att ha sovit i ungefär 5 timmar. Jätte kul tyckte jag och ville helst bara ligga och sova hela dagen.

08.13 - jag springer mott jobbet och blir som tur är upplockad av Danny så jag kommer i tid.

08.15 - går in i fikarummet och får en chock. Det skulle målas om där inne i helgen.. men inte ens hälften är klart. Bordet jag delar med pete och ipe är fullt av målarburkar och vi alla har blivit inträngda i ett hörn vid mikron. yeay! färg luktar det också.

08.16 - dags att börja jobba.

09.45 - en argenturarbetare slänger ur sig att engelsmännen borde skicka tillbaka alla utlänningar dit dom kom från. Jag blir flygförbannad!

10.30 - rast och lorraine börjar prata om något ovettigt som jag inte orkar lyssna på och vill skrika åt henne då jag är trött, hög av lukten av färg och har ont i mina tänder.

10.45 - dags att jobba igen och jag springer till en maskin så jag inte behöver jobba med lorraine.

13.00 - jag är redo för lunch och försöker äta, går inte så bra men jag får iallafall i mig något. Kan ju inte tugga.

13.30 - tillbaka ut i fabriken

15.00 - dags för rast igen och jag håller mig borta från fikarummet. Lorraine är på konstigt humör och ska kommentera allt. Jag blir även tillsagd av en argenturarbetare, samma som tidigare under dagen att jag pratar för mycket. jag säger åt honom att hålla tyst.

15.15 - dags att jobba igen. Maskinen vi ska jobba på slutar funka. Så jag och Tracey har ett slappar skift och smyger in en rökpaus också.

17.00- Äntligen dags att få gå hem!

17.30 - Får ett samtal av en kvinna jag behövt prata med i en vecka. Det handlar om ett jobb, men inte jobbet jag trodde det var. det är ett jobb i Wigan. Och det är 1,5 timma bort med både tåg och buss. Så jag tackar nej till intervju, men hon säger att hon ska hålla ögonen öppna för svenska jobb åt mig.

17.45 - pratar med pappsingen och bestämer en julklapp till Ida. En webcam blir det. Så att jag och hon kan se varandra och prata med varandra när vi vill. För i piteå ville hon ta kort på mig hela tiden så hon hade dom hemma. Men med en webcam kan hon se mig när som helst :)

18.50 - inser att Wilf inte kommer hem förrän sent ikväll. Jag är alldeles för trött för att gå till Coop och köpa mat så jag springer över vägen till chippyn (dumma emelie jag vet! men vafan, jag är helt död idag)


21.00 - Carol och Rob kommer hem från puben och vi pratar och planerar jul och bak av peparkakshus som jag införskaffade på ikea igår.

Nu är klockan 22.21. Jag ska slänga igång ett avsnitt av Svenska hollywood fruar och invänta min käresta som spelat fotboll i Manchester ikväll. Sen ska jag sova. Sådetså.

Urs vilket tråkigt liv jag har haha


2 kommentarer

Johanna WP

Men å andra sidan, vilken normal människa med ett heltidsjobb lever ett spännande liv om veckodagarna?

Datum: 2010-11-22 Tid: 23:40:58
Blogg: http://ilky.blogg.se/
mamma

Ja inte jag iaf :P det händer mer i ditt liv än i mitt ska du veta :P puss puss

Datum: 2010-11-23 Tid: 08:58:10



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emelie Westin, 21, bor i Greenfield, England med min pojkvän sedan dryga 2 år tillbaka. Jobbar på fabrik, men funderar på att studera. Umgås med vännerna, går på puben, lyssnar på musik, myser med pojkvännen, läser alldeles för mycket och älskar mina tv-serier. Här får ni läsa om min vardag på landsbygden i England.

RSS 2.0 RSS 2.0