Mumma!!

Stekte just upp lite laxpyttipanna till matlada imorgon. det smakade mumma. och sen varmde jag upp alglasagne till mig och wilf och den var gudomlig.. sa nu har jag bestamt att varje sondag ska jag dit och shoppa dessa grejor + kottbullar. nu ska vi ata husmanskost och ata svenskt ;)

knackebroden och kaviarn eller nu ar det typ laxkaviar for det var de enda dom hade ats flitigt pa jobbet. svenskar har sa sjukt mcyket battre matvanor an engelsman och jag saknar svensk husmans sjukt mycket!

nu vantar jag bara pa att dom ska fa in graddstuvad pyttipanna och palt.. sen saknar jag renskavsgryta, polsa, leverbiffar etc etc.. sa om nagon i min familj laser detta sa vet ni vad som kan sta pa menyn da jag kommer hem ;) men det far garna vara ett annat alternativ at min kare andra halft som inte tycker om all svensk mat :P och all konstig norrlandskmat :P


2 kommentarer

mamma

Köttfärslimpa med vitlöksost:



500 gr köttfärs

2 ägg

salt å peppar



Blanda i en bunke, smaka av å krydda ytterligare vid behov.



Dela detta i två delar å platta ut hälften i en smord form,

kleta ut vitlöksost.. mycke ost ;) å kleta andra hälften över som ett lock, blöt händerna och klappa runt tills den är slät, klyfta lök, skär morötter i stavar lr babymorötter och lägg runt omkring allt och in i ugnen i 200gr i 35-40 min beroende på hur tjock du gjort den... smaklig måltid... puss älskar dig

Datum: 2009-10-27 Tid: 19:12:11
Johanna WP

Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you. Miss you.

Datum: 2009-10-29 Tid: 01:06:58
Blogg: http://ilky.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emelie Westin, 21, bor i Greenfield, England med min pojkvän sedan dryga 2 år tillbaka. Jobbar på fabrik, men funderar på att studera. Umgås med vännerna, går på puben, lyssnar på musik, myser med pojkvännen, läser alldeles för mycket och älskar mina tv-serier. Här får ni läsa om min vardag på landsbygden i England.

RSS 2.0 RSS 2.0