Evakuering.


För någon månad sedan experimenterade Chris på jobbet. Vi gör block med blekmedel och han skulle kolla så att alla ingredienser fungerade tillsammans och insåg då att det gjorde dom inte. Han hade en liten airfreshener platsgrej som han hade 20g pulver i och droppade några droppar av vad han nu droppade på och det började ryka och fräsa och vi var tvugna att evakuera pga den giftiga röken.

Idag gjorde Andrew samma sak, men med 5 kilo istället för 20 g. Jag satt och jobbade på airfreshener maskinen och helt plötsligt ser jag ett gigantiskt tjockt vitt moln komma ut ur en stor hink. Sen springer Andrew och stänger av maskinen och säger åt oss att springa ut. Det är minusgrader och vi fick inte hämta våra jackor så vi höll på att frysa ihjäl. Frågade om jag fick hålla andan och springa in och hämta min jacka men då sa dom åt mig att gå in på kontoret och sätta mig där. Fick ducka för massa snöbollar som kom flygandes från pojkarna också.

Inne på kontoret var vi massor av folk som satt runt stackars Rosie som försökte göra sitt jobb. Så fort det ringde blev vi alla knäpptysta och stirrade på henne. Sådär satt vi i dryga timman innan vi kunde gå tillbaka till fikarummet igen. Då var klockan 16.30.. klockan 16.50 kommer Richard in och säger till oss som ska sluta 5 får gå hem. Då har vi alltså stått ute och suttit och väntat i 1,5 timma. Onödigt som fan. Men ett spännande slut på dagen :P

Har just slagit in den sista julklappen och ska nu städa upp lite i kontoret där jag sitter och sen gå och lägga mig och se lite tv. Imorgon får vi ju fin besök :) Mamma och morgan! Oj vad jag längtar. Hoppas jobbdagen går fort så jag får åka och hämta dom någongång :)


0 kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emelie Westin, 21, bor i Greenfield, England med min pojkvän sedan dryga 2 år tillbaka. Jobbar på fabrik, men funderar på att studera. Umgås med vännerna, går på puben, lyssnar på musik, myser med pojkvännen, läser alldeles för mycket och älskar mina tv-serier. Här får ni läsa om min vardag på landsbygden i England.

RSS 2.0 RSS 2.0