Måndag

I lördags provjobbade jag ju somsagt på puben i Lees. Jag har ingen aning om vad den heter (smart av mig) men den ligger lätt isolerat från sjävla byn. Jag jobbade från 7-10 och jag var sjukt nervös.. men det gick hyffsat bra för att vara första gången bakom en bar. Inga krossade glas eller större misstag och folk verkade impade över min engelska och sånt när jag berättade att jag var från Sverige.

Igår var vi upp till dik clough igen. Jävligt jävligt trevligt faktiskt. Innan gick jag adam och wilf till simplydrinks för att köpa alkohol till alla underåriga.. (adam är också underårig men brukar få handla där ibland). Kvinnan i kassan sa dock att om det jag höll i var till Adam också så fick jag inte köpa.. men vi alla sa att det var till mig och hon var jävligt irriterad och bitchig. Jag och wilf gick ut med våra saker och Adam kom ut lite senare. Tydligen hade han köpt godis till sin kompis.. lagt fram pengar och sagt "keep the change and fuck off". så han är inte välkommen där igen.

Dik clough var iaf bra. Vi satt runt brasan. Vissa grillade marshmallows, hamburgare och korv. Annars drack vi mest, sjöng och pratade. Adam och Sean sprang och jagade får i underkläder också.. vilket verkar vara en ny tradition. Tvivlar på att det händer igen dock för Sean tappade bort sin tröja :P Jag föll i lera och vi gick hem i regnet. haha, trevlig kväll! :)

Idag har jag och Wilf varit på puben där jag jobbade i lördags. Jag fick £15 i lön för dom 3 timmarna jag jobbade och har ett till provjobb på lördag. denna gång 6-9. Han tyckte att jag skulle le mer och prata mer med kunderna så jag ska försöka med det nästa gång.

Efter puben drog vi till Oldham och gjorde lite ärenden. Gick även på "ungdomsmottagningen" och pratade om p-piller. En sak som är bra med England är att man får p-piller här gratis.. beror nog på att ungdomsgraviditeten är så hög :P

Vi har spelat biljard, druckit lite öl och så också här hemma i Greenfield. Jag gick till simply drinks för att köpa maltesers och kvinnan som jobbade igår var där och gav mig en mördande blick. hon hatar nog mig! :(

Nu har vi ätit middag.. curry. Robs familj är här så vi är 10 pers i det här lilla huset. dom är irländare och jag förstår inte så mycket av vad dom säger.. :P

jaja, detta inlägget är för långt. seeya


2 kommentarer

H e l e n a

England är mysigt! :)

Datum: 2008-07-09 Tid: 11:43:42
Blogg: http://apriilhimlen.blogg.se/
Johanna WP

fan, skrev en aslång kommentar i ditt första inlägg, men det funkar inte att kommentera :(

Datum: 2008-07-10 Tid: 00:09:17
Blogg: http://ilky.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emelie Westin, 21, bor i Greenfield, England med min pojkvän sedan dryga 2 år tillbaka. Jobbar på fabrik, men funderar på att studera. Umgås med vännerna, går på puben, lyssnar på musik, myser med pojkvännen, läser alldeles för mycket och älskar mina tv-serier. Här får ni läsa om min vardag på landsbygden i England.

RSS 2.0 RSS 2.0