idag är det torsdag.

image314Jag vaknade på fel sida av sängen idag. Var på rätt dåligt humör. Att jag var tvungen att springa som en galning till bussen gjorde inte saken bättre. En väg som i vanliga fall brukar ta mig 6 minuter att gå tog mig nu 2 minuter. När jag hoppade in i bussen kunde jag inte andas och busschaffuören tittade konstigt på mig.

Har lyssnat på en pa100 redovisning och haft kulturhistoria. Slutade väldigt tidigt idag.. Var påväg hem men kom på att en överlevande från Auschwitz-Birkenau ska föreläsa på skolan så jag ringde Johanna och frågade om hon ville följa med. Har hört att det ska vara mycket intressant och tragiskt. Så jag och Johanna ska försöka smita in (eftersom att sistaårs elever inte får gå och kolla. .utan det är bara till för andra års elever som har Historia)

Jag sitter hos Johanna nu och vi ska snart gå. Jag har roat mig med att pilla lite i photoshop och redigerat en bild. Det vart inte sådär jätte fint kanske men asch. första gången liksom :P Lite tidsfördriv. Nu ska vi snart dra oss iväg. Och sen bär det av hem där jag ska göra lite Engelska läxa och se på Shameless :)

Peace out.


Woke up on the wrong side of the bed today. Really moody. The fact that i had to run as a crazy person to the bus didnt make things better. Usually it takes me 6 minutes to get to the bus but today it only took 2 minutes. Couldnt breath when i jumped on the bus and the busdriver gave me a weird look.

Have listened to a project presentation today and ive had culture history. Finished really early today.. Was on my way home but remembered that a surviver from Auschwitz-Birkenau is gonna hold a lecture at school today so i called Johanna and asked her if she wanted to join me. Ive heard that its supposed to be really interesting and tragic. So Johanna and i are gonna try and sneak in (cos graduates are not allowed there.. just 1 year students and second year students that read History.)

Im at Johannas flat now and we're about to go. Played a little with photoshop and made some changes with the picture above. Not that good but it was my first time :P A time killer. We're gonna go now. And after the lecture im going home.. gonna try and do some English homework and then watch Shameless :)

Peace out.


1 kommentarer

Johanna WP

Synd bara att blogg.se gör att det blir så dålig kvalitet på alla bilder :|

Datum: 2008-05-08 Tid: 15:58:42
Blogg: http://ilky.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emelie Westin, 21, bor i Greenfield, England med min pojkvän sedan dryga 2 år tillbaka. Jobbar på fabrik, men funderar på att studera. Umgås med vännerna, går på puben, lyssnar på musik, myser med pojkvännen, läser alldeles för mycket och älskar mina tv-serier. Här får ni läsa om min vardag på landsbygden i England.

RSS 2.0 RSS 2.0