Sverige del 2

Ja, jag berättade ju vad jag hade för mig på torsdagen i sverige så nu kommer ett inlägg om resten av sverige resan..

Jag åkte in till stan med 12.40 bussen från Bygdeå och mötte upp mamma på stan. vi gick omkring och tittade på kläder och hon köpte mig en kofta från gina och en skjortklänning och ett skärp på rut mfl. hon är underbar den kvinnan. satt en stund på mc donalds också och träffade en av mina gamla dagisfröknar.. det var trevligt :)

efter det tog jag bussen till pappa där vi åt kina mat och pratade och hade det allmänt mysigt :) pappa skjutsade mig till beas mamma och pappas hus runt halv 7 något där bea, alex, johanna och erik var.. vi spelade pictionary, charader, drack och hade hur kul som helst..

runt 9 drog vi iväg till droskan där jag träffade de flesta av mina vänner (inte soffan :( ) hade det allmänt kul där om man bortser från vissa stunder av kvällen.. efter många om och men fick jag skjuts hem av linus till bygdeå..

vaknade upp dyngbakis på lördagen och tog 12.40 bussen till stan. faster hämtade upp mig på busstationen och vi for först förbi bea och hämtade mina grejor innan vi stack iväg till farmor..

där vart det fika med större delen av pappas släkt (hur mysigt och trevligt som helst), sen fick jag mat av farmor och gunnar också.. älgbiffar med potatis och kantarell sås.. (UNDERBART). jag saknar svensk mat.. speciellt farmors mat.

Efter att ha vilat en stund kom johanna och peter och hämtade upp mig.. vi hängde hos dom ett tag, köpte macka på subway och åkte iväg till ratu där tobias westin hade inflyttningsfest.. vi var där en liten stund och jag sa hejdå till pojkarna och kornelia och drog iväg till ultervattnet för att överraska sofia :) VI var inte där så länge för jag ville inte vara för trött på flyget hem..

runt 11 halv 12 på söndagen åkte jag mamma och morgan in till flygplatsen och satt där och fikade en stund innan flyget gick.. ännu ett farväl till mamma, men det gick bra. för jag vet ju att vi ses snart igen och det var underbart att se henne de få dagarna jag var hemma. hon är verkligen underbar och jag älskar henne hur mycket som helst!

Landade i Sthlm runt halv 3 och sprang iväg till Arlanda express, tog bussen till skavsta från cityterminalen och 20.55 svensk tid var jag hemma i england igen och möttes upp av en lycklig wilf :)

ja, ungefär så vare.. hade det iaf underbart trevligt och det var kul att träffa alla igen :)

saknar er!


2 kommentarer

mamma

vadå speciellt farmors mat? ;P min då???!!! pussunge

Datum: 2008-09-06 Tid: 10:09:11
mamma

tack underbara du...jag hade åxå några underbara dagar, bara att veta att du fanns i sverige var tillräckligt för att jag skulle gå omkring med ett fånigt leende, grät men nu gick det över fortare för jag vet ju att ni kommer vid jul ev. puss älskar dej du är bäst.

Datum: 2008-09-06 Tid: 10:12:33



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emelie Westin, 21, bor i Greenfield, England med min pojkvän sedan dryga 2 år tillbaka. Jobbar på fabrik, men funderar på att studera. Umgås med vännerna, går på puben, lyssnar på musik, myser med pojkvännen, läser alldeles för mycket och älskar mina tv-serier. Här får ni läsa om min vardag på landsbygden i England.

RSS 2.0 RSS 2.0